Band



  1. Peter Deleuran
  2. Peter Deleuran og Christian Alvad
  3. Sara Alvad
  4. CC Møller
  5. Jens Chr. Damm Pedersen
  6. Mikkel Raki Balele Sortstjerne
  7. Martin Sommer
  8. Dennis Ahlgren
  9. Guillaume Ribeyrolles
  10. Xavier Quillery
  11. Luna
Læs Peters historie

Peter Deleuran (52) – sang, guitar, keyboard, sangskriver.
Har spillet rock og blues siden han var 8 år. Kapelmester i vestkyst-bandet: Rattlesnakes, på scenen første gang med sit eget band i 1964. Senere spillede han sammen med Captajn Scenegal, Høj Moral, og nu er han kapelmester i Alz- und Jungheimer Band. Altsammen kun for sjov – indtil nu!! Begyndte sit CD-project i foråret 2001.

Christian Alvad (51) - guitars, dobro, keyboards, programming.
han har udgivet 4 album med sit band, Tøbrud, og 7 solo-album mellem 1980 og 2002. Gennem årene har han komponeret en mængde musik for film og European television broadcasters. Har spillet sammen med og producet for Niels Hausgaard igennem 15 år. I samme periode har han arbejdet som studiemusiker og producer i alle kontekster. Producer på sit eget lydstudie: Tres Estelles Studios i Jujols, Frankrig.

CC Møller (57) – harmonica, keyboard.
Spillet med Musoc 7 på den venstre-drejede musikscene i Århus i 70’erne. Lektor ved Musik Instituttet ved Århus Universitet. Spillet i en mængde musikalske sammenhænge i Århus. Normalt iført sin standard-uniform: filthat og hvide overalls.

Sara Alvad (20) - sang/kor.
Spillet med sit eget band Mantra igennem 2 år, sanger på Ram Jam Scenen på Skanderborg Festivalen, kor på Erik Grip. Igang med at sætte et nyt band sammen – arbejder med sit eget materiale, som vil ku høres fra din radiostation før eller senere.

Mikkel Raki Balele Sortstjerne (26) – Hippiepercussionisten.
Født med trommelyd i ørene. Som sin far har han spillet næsten al slags slagtøj. Spillet med "Helge Elg og stil", "Discobandet" og "Funktion of lust". Nu spiller han med reggaebandet "Slo down", "The Bomb" og "Dafunktionen".

Martin Sommer (28) – flygel, keyboard, hammond orgel.
Spillet med Tina Dickow, Julie Berthelsen, MC Einar – kapelmester på Århus Teater.

Jens Christian Damm Pedersen (27) – trommer.
Med bopæl i London i 1996 tournerede han med Big Joe Turner og andre. Tilbage i Århus i 1998 tournerede og indspillede han med Christian Alvad, Rasmuth Lyberth, Jane Kitto, Jan Kaspersen og andre.

Dennis Ahlgren (26) – bas, guitar, sousaphone, keyboard.
Spiller med Tina Dickow og Love Julie. Indspiller på nuværende tidspunkt med Vincent van Gogo. Producer på Aabyroad Studios i Århus.

Xavier Quillery (33) – flaminco guitar på ”Hunting for love”.
Lever i Jujols, Frankrig, sammen med sin kæreste og sin skønne husky. Han spiller med det noget syrede Jujols-band: Funanbul, når han ikke spiller i et større flaminco rock band på festivals i Syd-Frankring.

Guillaume Ribeyrolles (31) – mundharmonica.
Han har spillet på sit instrument i 10 år, og hans lommer er altid veludstyrede med 8-10 harmonica’er. Han bor i Ille sur Tęt i Pyrenæerne, Frankrig og arbejder ved Music Academy of Perpignan, hvor han laver lyd for Perpignan Symphony Orchester. Han er president for Harmonica Club.

Luna (2004+) - alias the fat fat huskydog.
Hyl på og inspiration til nummeret ”The fat fat huskydog”.

Tak til Bandet, Aabyroad Studio samt familierne Alvad og Ahlgren Deleuran.

Peters historie

"...jeg har altid skrevet sange
- men Christian sagde: Lad mig da høre..."


Til nogle af mine bedste venners bryllup blev jeg i 1998 bedt om med mit "Tilfældigheds-band" at spille op til dans den hele nat. Jeg løftede bandet med en af landets mest poeti-ske guitarister, Christian Alvad. Det blev et scoop og starten p? et personligt og musikalsk venskab - jeg håber aldrig det slutter, får vi l?gger os i graven med vores bedste instrumenter pakket tæt og godt ind til os.

Et par år senere opfordrede samme Christian mig - langt henne i en aftens rødvinsrus - til at komme over i hans studie i Den lille Finneby og spille mine bedste kompositioner. Vel var vi muntre til den fest, men kort tid efter sad jeg alligevel ved hans gamle, smukke, fedtede flygel med fingrene dansende henover de sorte og hvide tangenter. Han mente, der var sjæl og tryllestof i mine melodier.
Det var ikke dér, det hele startede, men dér, min musik pludselig med vingeslag fløj op under det finske træloft og ville ud i verden. Det blev begyndelsen på en musikalsk og tekstlig rejse, som jeg sendte mig selv og mine nære musikinteresserede venner ud på.
Med Christians insisterende opmuntring i baggrunden satte jeg mine musikalske skibe i søen.

CD-projektets start
Vi indspillede 3 numre sammen i Christians studie i Århus. Numre, der har gennemgået metamorfoser og som i en anden form og andet udtryk findes på "Don?t touch my soul". Christian plantede stadig spændende ideer og udtryk i mine kompositioner, og kombineret med hans professionelle, bløde trykken på knapperne var det hele så inspirerende, at jeg måtte videre. Jeg ville lave en CD.
En tour-de-force i sommerhus med skriverier, redigeringer, diskussioner med mine gamle venner begyndte. Og en stadig strøm af kompositioner væltede nu ud af mig. Det blev en helt uundværlig del af mit liv, og mit behov for kreativitet blev udlevet dagligt.
20-25 numre blev det til. Der skulle strammes op, laves B-stykker til, riffs, tænkes soloer, redigeres tekster, og numrene lå i store træk færdige og klar efter ca. 1 1/2 års tid.

Mine gamle musikervenner og nogle unge mennesker omkring Aabyroad Studie miljøet i Aabyhøj gik nu sammen om at indspille 3 nye numre i efteråret 2003, og efter finpudsning lagde vi i foråret 2004 an til at lave grundbånd i Feedback Studiet.

Musikerne er et udvidet Tilfældighedsband af unge og gamle
For lang tid siden havde jeg lukket min papsøn Dennis Ahlgren på 27 ind i bandet af de halvgamle. Han spiller guitar og bas og tog sin ven, congaspilleren Mikkel Raki med.
Trommerne fik tæsk af Christian Alvads svigers?n, Jens Chr. Damm Pedersen.
Med mig på sang valgte jeg Christians mellemste datter Sara på 20 år for sin sprøde, dybe og sexede stemme. Min gamle ven fra Musikinstituttet på universitetet CC Møller er uundværlig på keyboard og harmonika. De unges foretrukne keybord- og flygelspiller, Martin Sommer, sprang en dag på i studiet med sine legende og følsomme fingre.
Christian Alvad var selvfølgelig med på guitar og dobro, og vi fordelte hurtigt rollerne mellem os. "Skønheden" til Christian og "udyret" til mig. Troede jeg! Indtil jeg mødte det rigtige udyr i Jujols i Spanien under indspilningerne i 2004: Xavier Quillery. En ret så syret flamenco-rock-guitarist, som Christian ved lejligheder spiller med i bjergene ved festivaler i det Sydfranske.
En anden musiker, der kom forbi og ramte os dybt med sin følsomhed og virtuositet, var mundharpespilleren Gulliaume Rebeyrolles.
"To europ?iske generationer" spiller ud. Interessante bekendtskaber. Hver for sig meget dygtige pĂĄ deres instrumenter.

Lige før sommeren 2004 havde Christian og jeg et f?rdigt mix klart fra Tres Estelles studiet i Pyrenæerne.

En lang og lærerig proces
Den kreative proces har været god og lærerig. Musikken og det at komponere er terapi for sjælen og for mit velbefindende. Samtidig har hele processen været tæt på det halsknækkende - hård og anstrengende med alle dens elementer af praktisk, teknisk, koordinerende karakter, administration af eget musikforlag osv. osv.
Jeg er glad for, at det har kunnet lade sig gøre og i særdeleshed er jeg taknemmelig for støtten fra mine gamle venner. Mest tilfreds er jeg med resultatet af indspilning og mix. Jeg har lagt så meget sjæl ind i hver strofe og hvert ord, og Christian og jeg har kælet for hvert et eneste arrangement. De numre der ikke holdt niveau er kasseret!
Så jeg kan uden sentimentalitet sige: I sidder med min sjæl og mit hjerteblod - det kommer langt indefra. Det er blevet til sange - forhåbentlig ikke mine sidste.



Mvh.

Peter Deleuran